Vi är en pool-familj

Såhär va’. 

1. Vaknade, bakade, åt, fixade, handlade….och så det här på bilderna ovan. Nej, jag födde inget hoppsan-barn vid frysdisken på ICA maxi men jag åkte till en vän som fick barn förra veckan. Underverket föddes med ena benet ut först och heter Jonatan. Han har grillad kyckling-size, 2,3 kilo och är gigantiskt gullig. Jag blir så rörd, över det nya, sköra, ljuvliga…och kan ta in det på ett helt annat vis än när jag själv varit där med en liten. Nu är jag opåverkad hormonellt och slipper vara nyförlöst…jag kunde bara njuta. 


2. Dagens bild, som visar deras personligheter bra. En kan posera med alla sina smultron, den andra har de tre kvarvarande bären i gapet. 


3. Besök aus Brazil. Min stojebjoj med fru och barn bor där och nu är de på Svärjevisit. Sophie och Junis röjde loss i vår gigantiska pool. Ni tycker vi skämmer bort kidsen genom att vi liksom är en familj ”som har pool”, visst, tyck det. Vi skäms inte för möjligheten att vi har pool. Waoow. Vi har t.o.m. diskuterat det där med att anställa en poolskötare för det är ett hundjobb att sköta’ren. 

4.Det här, vår feberbebis. 39,5 grader som klängde fast hos morbror. 

Sådär va’, nu somnar vi. 

Lämna en kommentar